Followers

19 April 2011

We are the Champion

Assalamualaikum (:

Hari ini aku nak cerita sikitlah. Sebenarnya sekarang aku ada kerja sekolah yang nak disiapkan tapi aku nak release tension sikit dengan menulis di blog ini.

Di sekolah tadi, aku dan geng-geng ada masuk 'EXPLORACE'. Yay! Memang best sangat :) Tak tahulah nak describe macam mana sukanya aku waktu itu. Sebabnya itu first time aku join explorace di sekolah bagi tahun 2011 dalam tingkatan 2. ...Hehehe... Ok, dipendekkan cerita.

-->Begini...

Aku, Anis dan Arina stay di sekolah. Maknanya kami makan, tukar baju semua di sekolah. Then, kami kumpul dengan group yang lain di dewan lestari tepat pada pukul 2.50 p.m. So, that's mean we have to prepared early. After that, dua orang lagi ahli kumpulan kami pun tiba dari asrama. Husna and Ain. Syarat untuk turut serta dalam explorace ini, mesti kena ada 5 orang wakil dalam satu group itulah. ^_^

Firstly, cikgu edarkan borang keahlian. Tak silap aku, ada 12 group yang sertai explorace ini. Selepas cikgu dah membebel panjang, kemudian kami diberi sedikit taklimat mengenai explorace itu oleh Afizz, iaitu naib pengerusi PSS. After that, Hakim Jamil pula yang bagi penerangan sekaligus dia bagi checkpoint kepada setiap group. Kebetulan pula, group aku dengan Ayuni duduk paling hujung sekali belah kiri. So, Hakim suruh 2 group untuk beredar jauh sikit daripada group yang lain. Kami pun ikut sajalah. Rupa-rupanya kami ini special sikit. Kami kena start jauh sikit dari group yang lain. Pergh~~ Mantop! Kami diberi checkpoint. Then, START! hahaha.... syok :)

Diringkaskan cerita...
Setelah banyak dugaan dan kesusahan yang kami tempuhi, akhirnya kami berjaya juga! Aku lihat group lain ada yang kena 'make up' muka diorang because they make mistake semasa menjawab questions. So poor :] Tapi, ada juga group yang tak kena seperti kami and group form 5 (wakil girls). :)

Akhirnya, setelah sampai di checkpoint yang last, kami punyalah gelabah nak mati sebab salah seorang daripada rakan kami hilang sticker yang sepatutnya dilekatkan di muka sebagai tanda markah kitaorang. But, kami terpaksalah kena sabar. Kami teruskan juga perjuangan ini kerana kami yakin Allah pasti bersama kami.

Apabila habis sahaja kesemua 5 checkpoint, kami bergegas ke tempat penamat. Sebelum itu, kami harus meneka perkataan yang tunggang terbalik itu supaya menjadi sebuah ayat yang betul. Kami berjaya! Amin. :) Apa lagi, kami pun hantarlah jawapan kepada pengawas PSS. Alhamdulillah kami orang pertama yang hantar. Actually, akak form 5 yang sampai dulu sikit daripada kami tetapi mereka lambat sedikit sahaja untuk meneka jawapan tersebut. So, itu bermakna kami orang yang terdahulu! ^_______^

Ok, memanglah kami gembira sebab memperoleh nombor 1 dalam explorace iu ! Yelah, siapa yang tak gembira kalau dah menang? Cuba cakap, siapa yang tak gembirakan?? Betul tak? Of course kami suka! Yay :)

Apa-apa pun, ALHAMDULILLAH! Kami bersyukur dan happy sangat. Balik saja, kami terus buka hamper besar itu untuk mengagihkan apa-apa yang patut. Anyway, kami nak ucapkan thanks a lot kepada our friends because sudi memberi sokongan to us. Especially Asya and Dayah. Thanks guys!

P/S: Saya menulis cerita ini bukannya nak show off but nak share rasa kegembiraan ini. Kepada mana-mana pihak yang tak puas hati, lebih baik tak payah baca. Iyelah, takut-takut korang fikir aku ini tulis semata-mata nak show off saja. Actually TAK ok!


Sekian, syukran jazilan. Semoga Allah memberkati kita semua pada hari ini. Amin. :]
Assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment

Kata-kata

Sesunnguhnya aku berserah pada-Mu Ya Rab...

Sesunnguhnya aku berserah pada-Mu Ya Rab...

Oppa Nichkhun :)