Followers

09 February 2011

Ambil iktibar :)

Assalamualaikum semua! Saya dah lama juga x update blog ni :D Maklumlah budak sekolah so x ada sangat time :) ok, hari ini saya ada beberapa perkara nak dikongsikan...

''Dan barangsiapa yg mengambil SYAITAN sebagai temannya, maka SYAITAN itu teman yg seburuk-seburuknya.'' (An-Nisaa:38)

one more:


 Sayiditina Aishah b'kata kpd Rasullullah s.a.w,"Aku lihat kakimu ya Rasulullah telah bengkak2 kerana b'diri t'lalu lama dlm solat mlm.Mengapakh kau b'susah2 ? bukankah Allah s.w.t tlh memuliakanmu dan engkau maksum drpd segala dosa?" Rasulullah s.a.w m'jwb, "Wahai Aishah,aku mahu m'jadi hamba yang bersyukur".
itulah mlm pada org yg hampir dgn Tuhan...


another one:


Ingatlah..segala gerak dan laku manusia adlh dgn izin Allah jua. Jika dtg org "menghadiahkan" air mata.. Allah sdg mendidik tentang sifat sabar. Jgn dilihat manusia yg menjadi "sebab",lihat dgn mata hati Allah jua menjadi "musabbabil asbab"..
Jika disakiti, DIA sedang mengajarmu erti redha..


Semoga apa yg saya kongsikan itu dapat sama2 kita ambil contoh yg positif dan buangkan yg negatif :) InsyaAllah! `-_~

No comments:

Post a Comment

Kata-kata

Sesunnguhnya aku berserah pada-Mu Ya Rab...

Sesunnguhnya aku berserah pada-Mu Ya Rab...

Oppa Nichkhun :)